Praktikanter

Videbæk Skole er Ringkøbing Skjerns praktikskole for netstuderende fra Nr. Nissum Seminarium. Det er også muligt at afholde øvrige praktikker på Videbæk Skole. Det gør sig også gældende for studerende fra andre seminarier. Skolen har mange års erfaring med at tage imod studerende, afholde praktikker og vejlede undervejs. Skolen har naturligvis de nødvendige praktiklærere for at kunne afholde praktikker.

Som praktikant bliver man en inkorporeret del af hverdagen på skolen. Udover selve undervisningen deltager man også i både faglige og sociale arrangementer under sit praktikophold. Der vil være den almindelige vejledning fra faglærere og praktiklærere, men der vil også være afsat tid til samtale med skolens ledelse, så man stifter bekendtskab med så meget af skolens virke som muligt.

Som studerende kan du finde mere viden i nedenstående folder. Det er også altid muligt at rette henvendelse til skolen for at få afklaret eventuelle spørgsmål.

Bæktoften - Praktikbeskrivelse.pdf

Shape Created with Sketch.